Mai – 23

Hei Alle sammen!

Da er sesongen over, og vi er over i «off-ice» sesong! En sesong som er minst like viktig som «on-ice» sesong! Hockey er en meget teknisk idrett, og det er derfor viktig å møte opp på hver trening for å ta små steg hele tiden, uten dette vil man fort komme bakpå.

Ellers har vi fått gjennomført Loppemarkedet! Godt jobbet til årgangene 2012 og 2013! 💪💪💪 Livsviktig inntekter til klubben vår, så vi kan drive med hockey uten å måtte gjøre justeringer på inntekter og ekstra dugnadsarbeid for oss medlemmer.. Takk for alle som bidro!

Nå i Juni skal vi og arrangere Rollerhockey!
Info er straks på vei ut så fort alle formaliteter er i boks vedrørende arrangementet. Dette blir spannede!!! 🏒🥾

Det vil og bli arrangert summer-camp før skolestart! Påmelding her er og straks ute! Så det jobbes sterkt i kulissene!! 🌞🏒🥅

Vil og nå at alle foreldre skal tenke på lag-kasse bygging med dugnader/lag-sponsorer, da det vil være en økning for dekning av reiser kommende sesong, da oppsettet for reiseutgifter som dekkes av klubben vil bli litt annerledes enn hva vi har gjort før. Nå vil det bli en fast sum, som fordeles jevnt over i forhold til estimerte reise-utgifter. Her må vi være på selger-siden og spørre bedrifter om sponsor til våre unge og håpefulle!! Sponsorskjemaet ligger for øvrig her på hjemmesiden.

Ellers vil jeg gi litt info vedrørende status i Styret. Vi er stort sett det samme styret kommende sesong, Simen Olsen er ferdig med sitt verv. Vi takker for den jobben Simen har gjort! 👌, og inn kommer Sissel Buer!, og ønsker Sissel velkommen inn i styret. Vi har derfor litt lei situasjon neste år, og har potensielt et større skifte i styret neste år, så sitter du med et ønske om å bidra her, så
ta kontakt med noen av oss i styret! Her har vi det morsomt, og ordner med det meste rundt klubben vår, og idretten våre barn syns er så morsomt!

Ellers legger vi bak oss et utfordrende økonomisk år, vi har forrige år et negativt regnskap på litt over 400.000kr, dette er det mange forklaringer på hvorfor det har blitt sånn, men uansett må vi dermed snu dette, og en justeringer på treningsavgiften vil det dessverre bli. På en annen måte er denne ikke justert på mange år, så det er jo dermed en av grunnende på underskuddet for i fjord.  En stor del og er mindre inntekter på grasrotinntektene fra Norsk Tipping. Her kan vi alle
foreldre, besteforeldre med mer, bidra og melde «Ishockeyklubben Comet Halden» som grasrotmottaker. Alle monner drar!

Ellers skulle det være noen spørsmål så står det meste på hjemmesiden over hvordan klubben driftes og hva man skal forholde seg til. Skulle det være noen spørsmål du har som du ikke finner svar på på hjemmesiden vår, så send oss en mail pr post@comethockey.no.

Ellers vil vi ønske samtlige en fin tid fremover!

Styret.

Januar -23

Den siste måneden har styret jobbet masse med budsjettet . Likviditeten er som sakt veldig dårlig, så vi må jobbe en del med å justere budsjettet til et mer fungerende og realistisk utgangspunkt.

Noe av det nye utstyret har fått plass på trimrommet, og det vil ankomme mer i starten av februar. Det gledes stort at vi har et så flott rom vi alle kan benytte oss av.

Vi har også fått innvilget en søknad om midler til utstyr, til Skøyte og hockeyskolen, da vi har mange barn som ønsker å prøve vår idrett.

I desember har styret startet jobben med å utvikle en organisasjonsplan, som skal være ferdig i februar. Jobben med samarbeidsavtalen er også godt i gang, da også den skal fornyes til våren med Elite.

Kioskgruppen vår trenger flere hjelpere, så om noen kunne tenke seg dette, kan du henvende deg i kiosken i ukedagene.

Økonomien er trang for mange, så vi har delt infoen til Halden kommune på våre sosiale medier, slik ar de som ønsker kan sende en søknad, kan finne den der eller på Halden kommune sine sider.

Den 14 desember blir det juleavslutning i ishallen, hvor det blir småspill med blandet lag. A-laget kommer også til å være på is.
Julaften, 1 og 2 juledag, kommer vi til å holde hallen åpen for frigåing og alders inndelte istider for kølle og puck. Mer info om tider kommer på lagsidene.

Søknaden for trimrommet er nå innvilget, så nå starter arbeidet med å bestille og gjøre klart til nytt utstyr. Med god hjelp fra Elite, har vi trua på dette vil bli veldig bra.
Grunnet likviditeten, blir det dessverre ikke midler til å gi lagene penger til noe sosialt, og det beklager vi veldig.
Det er laget en avtale på at foreningsrommet og toalettet blir vasket 1 gang i uken. Planleggingen av jule diskoen er godt i gang, som vil bli i romjulen.
I januar blir dugnaden skinnende ren ishall avholdt.

Styret ønsker alle en riktig god førjulstid

I de siste styremøtene har økonomien vært ganske sentral, og vi har derfor avsluttet arbeidskontrakten med Jørn Snopestad som har bidratt med forfallent arbeid i hallen.
Vi har også start arbeidet med å etablere et superlag, som er et treningstilbud til barn og ungdoms med spesielle behov.
Styret er i gang med å rydde litt i Rubic, samt at vi oppdaterer en del på hjemmesiden med nye dokumenter og informasjon.
De yngre lagene har fått tilbud om opplæring av klokke og speaker, slik at de er godt rustet til sine hjemmekamper.
Når det gjelder kiosken, er planleggingen i gang for å kunne tilby næringsrik mat på cuper og seriespillet til de yngre lagene.

31/8-22

Den 15/8 og 31/8 har styret hatt møte.
Sammendraget av dette er at dato for fotografering kommer om ikke så lenge. Likviditeten er ikke der vi ønsker den skal være, slik at noe sparing må til samt at vi må se på budsjettet om noe bør endres på til neste sesong.
Styrer har søkt om midler til minivant, og det er innvilget fra HIR og Sparebankstiftelsen. Vantene er nå bestilt. Det jobbes stadig med å få en ordning på vask av garderober og toaletter. Det er også søkt om midler for keeperutsyr.

14/6-22

Den 14/6 hadde styret sitt siste styremøte før sommerferien, så her kommer en kort oppsummering.

Spillerdraktene er nå ferdig tegnet, så Niclas har bestilt de. Vi gikk igjennom økonomien som er nå, og derfor ble det vedtatt at strømper ikke blir bestilt denne gangen.

Laglederne må nå regne over reisebudsjettet, slik at vi kan regne på hvor mye u/12 og oppover får i reisestøtte kommende sesong.

Styret ønsker å samarbeide med laglederne om et nytt dugnad system som er litt mer likt for de med og uten verv.