9’erns Hockeyskole

Vi tar imot nye elever hele sesongen, dvs. når det måtte passe dere. Barna trenger ikke å kunne stå oppreist på skøytene første gang. Nybegynnere starter med krypeøvelser! Gjennom lek lærer våre instruktører barna gradvis å mestre isen.


Har du spørsmål – kontakt Gareth eller Niklas:

Gareth: – 920 43 764 – gareth@comethockey.no
Niclas:  – 941 67 606 – niclas.jigarp@gmail.com


Nivåinndeling

På 9’erns Hockeyskole deler vi banen inn i 6 nivåer – ett nivå for nybegynnere, og de neste nivåene for de som har kommet litt lenger, og lenger, og helt frem til skøyteteknikken går automatisk og barnet er klart for å gå over i aldersbestemte lag. Alle barn blir plassert på det nivået som passer best for dem – i en nivågruppe hvor alle er like gode. Barn utvikler seg forskjellig uavhengig av alder. Derfor sorterer instruktørene kontinuerlig og i samarbeid med hvert enkelt barn. Mestringsfølelsen står i sentrum. Barnet skal ha selvtillit og være stolt av egne fremskritt. At barnet har det gøy og at treningen og fremgang bokstavelig talt går som en lek er det viktigste.

 

Priser

 

Hel sesong (Høst og Vår) koster 900,-
Bare Høst eller Vårsemester koster 600,- pr.

Vi ønsker at barna skal få lov til å oppleve vår aktivitet, for å oppleve hvor morsomt vi har det, at de trives, og har lyst til å fortsette hos oss!  Medlemskap i IHK Comet og forsikring er inkludert i semesteravgiften.

 

Treningstider

9’erns Hockeyskole trener to ganger i uken. Mandag og lørdag. Bursdagsfeiringer, familieturer og lignende er minst like viktig som hockeyskolen! Med to treningsmuligheter per uke rekker barnet forhåpentligvis litt av alt. Mandag 18.00-18.50 og Lørdag fra 8 Oktober kl: 11.00 – 11.50. Prøv alltid å være ute i god tid, slik at ungene ikke blir stresset. Bruk garderobene som er satt opp, for der bygger de vennskap!

 

Utstyr

Barnet trenger kun sykkelhjelm, varmedress, hansker som ikke trekker fuktighet og skøyter. Har du ikke egne skøyter eller egen hjelm kan du også låne dette av oss. NB! Hansker er like viktig som hjelm! Isen er våt og kald, og skøyter kan være skarpe. Ettersom aktivitetene innebærer mye kryping og kravling er hansker/votter veldig viktig.

Vi liker å ha foreldrene med, så ha på ull innerst og varme sko – vi holder til i en ishall!

Om Ishockey:

Foreldre, det finnes nesten «10.000 gode grunner»
for å starte med ishockey nå… sammenlign oss gjerne med andre

  • Ingen andre aktiviteter enn ishockey gir et barn så mange mestringsfølelser som skaper et godt selvbilde som vi gjør i ishockey.Et barn vil oppleve mellom 5 og 8 mestringsfølelser hver gang de kommer på isen med oss. (eks i en vanlig ballidrett opplever et barn 1 mestring for hver 8 til 10 gang der er med på aktiviteten)
  • ishockey er best på motorikk og koordinasjonsutvikling!
    (ingen andre aktiviteter kan si oss i mot dette)
    Les gjerne denne for å understreke det vi mener…, BEST FOR BARN! 
  • Vi er blant de beste aktivitetene også når det gjelder balansetrenings-utvikling…
  • Hvis barnet deres får lov til å lære å skøyte hos oss, så lærer de seg noe som ikke alle andre barn kan! Og er det så farlig om deres barn blir best i barnehagen eller i klassen å skøyte…, og at alle de andre legger merke til dette, og snakker om hvor flinke der er?
  • Ishockey er en typisk områdesport, som betyr at barna deres vil få masse venner/nettverk langt utenfor sitt eget nærområde… og nettverket vil bare øke etter som årene går.
    DERFOR må dere på skøyte og ishockeyskolen hjelpe deres barn å sosialisere med andre, bli kjent med mest mulig andre barn, først og fremst med å bruke garderoben, sitte ved siden av andre barn, lar dem dusje sammen med andre barn etter treningen, gi barna tid til å snakke og leke med andre barn litt etter trening… som betyr at dette er nesten en 3 timers aktivitet fra begynnelse til slutt, MEN hvilken gulltid… få se sitt barn utvikle seg, utlevere seg selv for å få masse nye venner osv.
  • Ishockeyen ønsker at barn skal få drive med allsidig aktiviteter som er veldig viktig.
    Vi har funnet ut at barn fortsetter der hvor det er kjekkest, beste miljøet, hvor de eventuelt lykkes på en eller annen måte, at man får annerkjennelse og oppmerksomhet osv. La gjerne barn få prøve forskjellige aktiviteter, Del inn årstidene, sommer er sommer og vinter er vinter. Ikke si at de må slutte med noe, før de får lov å prøve noe nytt. La dem prøve før man gir dem valg osv.